Hopp til hovedinnholdet
Fond chevron_right
Sparing i fond chevron_right
Rådgivning chevron_right
Om oss chevron_right
Kontakt oss chevron_right
Nyheter chevron_right
2 min lesing

Kundene får tilbake returprovisjon

Finanstilsynet har strammet inn sin tolkning av reglene for mottak av returprovisjon.
- Vi vil derfor tilbakebetale det vi mottar av slik returprovisjon fra april og ut året til de kundene som har eksterne fond på vår handelsplattform. Dette gjelder ikke våre egne fond eller fond fra Storebrand og Delphi hvor SKAGEN ikke mottar returprovisjon, sier direktør for formuesforvaltning i SKAGEN Pål Bergskaug.

Utbetalingen skjer automatisk til kontantdelen av din aksjesparekonto i løpet av første kvartal i 2021. Du behøver ikke foreta deg noe for å motta returprovisjonen.

- SKAGEN har ett av markedets største tilbud av aksjefond, i tillegg til våre egne. Det er veldig enkelt å samle alle dine aksjefond hos oss, sier Bergskaug.

Returprovisjon er den betalingen SKAGEN mottar når vi formidler andre fondsleverandører sine fond. For kunder som omfattes av godskrivingen av returprovisjon vil utbetalingen skje i løpet av første kvartal 2021. I løpet av året vil SKAGEN komme med mer informasjon om hvordan vi vil håndtere returprovisjon med virkning fra 2021. Se hva vi mottok i distribusjonsgodtgjørelse i 2019.

Vil du vite mer om hvordan du kan flytte fond til SKAGEN? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg.

Vil du flytte alt til ett sted og få full oversikt? Flytt aksjesparekonto til SKAGEN

keyboard_arrow_up

Historisk avkastning er ingen garanti for fremtidig avkastning. Fremtidig avkastning vil blant annet avhenge av markedsutviklingen, forvalterens dyktighet, fondets risikoprofil og forvaltningshonorar. Avkastningen kan bli negativ som følge av kurstap. Informasjon om kostnader og ytterligere opplysninger finnes i fondenes nøkkelinformasjon og prospekt på www.skagenfondene.no/kostnader.