Hopp til hovedinnholdet
Sparing i fond
Rådgivning
Nyheter
Kontakt oss
Bærekraft
Om oss
Arrangementer

Innholdet på denne siden er markedsføring

ESMA (European Securities and Marketing Authority) har pålagt alle fondsforvaltere nye regler for hvordan vi kan kommunisere rundt fond, avkastning, og det aller meste som våre kunder og andre kan tenkes å være interessert i å vite. De nye reglene gjelder fra februar 2022 for EU-land og litt senere i år for Norge, og du vil se at vi har begynt å tilpasse oss allerede.  

Hensikten med de nye retningslinjene er at forbrukerne enkelt skal kunne se at det dreier seg om markedskommunikasjon. I tillegg skal risiko- og avkastningspotensial tydelig beskrives. Det overordnete målet er at kommunikasjonen fra forvaltningsselskapet skal være tydelig og ikke villedende.

Det innebærer at du som leser artikler, e-poster og annet materiale fra SKAGEN vil oppleve at vi merker mye av innholdet vårt "Markedsføring", i tillegg til mer omfattende disclaimere. Det gjør vi for å etterleve de nye ESMA-reglene. Men husk at innholdet vårt er det samme: Vi forsøker å gi deg så korrekt og åpen kommunikasjon som vi alltid har gjort.

Historisk avkastning er ingen garanti for fremtidig avkastning. Fremtidig avkastning vil blant annet avhenge av markedsutviklingen, forvalternes dyktighet, fondets risikoprofil og forvaltningshonorar. Avkastningen kan bli negativ som følge av kurstap. Det kan være risiko knyttet til investeringer i fondet på grunn av markedsbevegelser, utvikling i valuta, rentenivåer, konjunkturer, bransje- og selskapsspesifikke forhold. Før investering anbefales kunder å sette seg inn i nøkkelinformasjon og prospekt som inneholder nærmere informasjon om fondet egenskaper og kostnader. Informasjonen finnes på www.skagenfondene.no. SKAGEN AS forvalter fondene etter avtale med Storebrand Asset Management.