Hopp til hovedinnholdet
Sparing i fond
Rådgivning
Nyheter
Kontakt oss
Bærekraft
Om oss
Arrangementer

Innholdet på denne siden er markedsføring

Er du ikke fornøyd med servicen du mottar, eller har spørsmål angående din investering i SKAGEN Fondene, kan du kontakte din rådgiver eller kundeservice på telefon 51 80 39 00, eller sende en e-post kundeservice@skagenfondene.no. 

Hvis du ønsker å fremsette en formell klage må dette gjøres skriftlig til Storebrand Asset Management AS. Informasjon om klageprosessen finner du her: Klage eller reklamasjon - Storebrand.  

Klageskjema er tilgjengelig på www.storebrand.no/infosider/kontakt-oss/privat/klage-eller-reklamasjon/Klageskjema. Klage kan også sendes på  en e-post til Complaints-SAM@storebrand.no. Dersom du sender klagen på e-post må du ikke inkludere sensitiv personlig informasjon.

Hvis du ikke får fullt medhold i klagen din, gir vi deg en skriftlig begrunnelse. Privatkunder som ikke er fornøyd med Storebrand Asset Management sitt svar på klagen kan bringe saken videre til Finansklagenemnda.

Institusjonelle kunder anbefales å kontakte sin kundeansvarlige i Storebrand Asset Management med spørsmål eller tilbakemeldinger. En formell klage må sendes inn skriftlig til Storebrand Asset Management AS, Postboks 500, 1327 Lysaker eller Complaints-SAM@storebrand.no. Institusjonelle kunder kan ikke ta klagen videre til Finansklagenemda, siden nemnda som hovedregel ikke behandler klager fra næringsdrivende.

Som investor har du rett til å inngi klage kostnadsfritt. Du vil få en skriftlig tilbakemelding senest fem dager etter at selskapet har mottatt klagen, med informasjon om forventet behandlingstid og kontaktperson i selskapet. Alle klager skal registreres i klagesaksregisteret i Storebrand. 

Klagen skal besvares skriftlig innen 15 dager og svaret skal omfatte alle spørsmål du som kunde har reist. I de tilfellene vi ikke klarer å overholde forventet behandlingstid, vil du få skriftlig begrunnelse på hvorfor, og når vi forventer å kunne behandle saken din ferdig.

Vi behandler alle klager grundig ved å undersøke relevant informasjon før vi gjør en helhetlig vurdering av saken. I vurderingen identifiserer vi også eventuelle interessekonflikter og gjennomfører tiltak for å unngå eller begrense disse.

 

 

Historisk avkastning er ingen garanti for fremtidig avkastning. Fremtidig avkastning vil blant annet avhenge av markedsutviklingen, forvalternes dyktighet, fondets risikoprofil og forvaltningshonorar. Avkastningen kan bli negativ som følge av kurstap. Det kan være risiko knyttet til investeringer i fondet på grunn av markedsbevegelser, utvikling i valuta, rentenivåer, konjunkturer, bransje- og selskapsspesifikke forhold. Før investering anbefales kunder å sette seg inn i nøkkelinformasjon og prospekt som inneholder nærmere informasjon om fondet egenskaper og kostnader. Informasjonen finnes på www.skagenfondene.no. SKAGEN AS forvalter fondene etter avtale med Storebrand Asset Management.